søndag 5. februar 2012

Design

Oppgave nr. 1

Her har jeg sett på noen forskjellige nettsider, og jeg vil nå komme med noen kommentarer på hvorfor jeg liker/ikke liker disse sidene. Har her sett på fremsiden, sideoppsettet og navigasjonen. Dette gjør jeg før jeg leser leksjonen og det tilhørende pensumstoffet, mulig jeg forandrer syn på disse sidene etter at jeg har lest dette....


http://www.horvei-elektro.no/
Dette er siden til en elektrobutikk. Jeg synes den er ganske kjedelig fordi den nesten ikke har noen bilder, kun en logo. Ut fra sideoppsettet så kan man ikke “se” hva slags elektrobutikk dette er. Men øverst på siden er det et støpsel, så jeg antar at de driver med installasjon av strøm. Savner informasjon om hva slags arbeid de utfører. Det er heller ingen form for navigasjon på siden, kun telefonnr. Så dette er en side med veldig lite informasjon, kun navn og telefonnummer er oppgitt. Sikkert bra hvis man kjenner til bedriften og kun er ute etter et telefonnummer....


http://www.spartacus.schoolnet.co.uk
Dette er en side laget av John Simkin. Han har skrevet litt om seg selv, han er lærer og har laget siden ut fra inspirasjon fra  Bruner. Denne nettsiden handler om historie og matematikk. Fremsiden viser bilder av noen historiske personer, man kan klikke på bildene og få mer informasjon. Matematikksidene er delt inn etter trinn, fra barnehagen og oppover. Jeg synes denne siden ser veldig bra og oversiktelig ut. Mange fine illustrasjoner og navigasjonen er enkel, man kommer lett til de sidene man er interessert i.




http://home.online.no/~dagegset/postkasser.cfm
Dette er siden til Dag Egset, han lager blant annet postkasser for salg. Jeg synes denne siden er veldig fin. Den har informasjon om postkassene og fine bilder som illustrerer hvordan produktet ser ut. Her er opplysningene konkrete med priser, leveringstid og adresse til hvor man kan bestille produktene. På venstre side er det også linker til andre treprodukter han selger, ut fra dette kan jeg si at navigasjonen er bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar